امروز: سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 24 ربيع ثاني 1448 | 2026-10-06
کد خبر: 3766 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۵ - ۱:۲۷ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
♥می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: اظهارنامه/خلاصه‌عملکرد مالیات بر ارزش افزوده دوره‌های مالیاتی بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۱۴۰۴ مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و انحرافات و ریسک‌های احتمالی در آنها به مودیان محترم ارایه شده است. مودیان نیز تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۴/۳۱ مهلت دارند نسبت به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: اظهارنامه/خلاصه‌عملکرد مالیات بر ارزش افزوده دوره‌های مالیاتی بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۱۴۰۴ مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و انحرافات و ریسک‌های احتمالی در آنها به مودیان محترم ارایه شده است. مودیان نیز تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۴/۳۱ مهلت دارند نسبت به اصلاح، ثبت و ذخیره اظهارنامه/خلاصه‌عملکرد خود اقدام نمایند.

طبق اعلام این سازمان، ادارات امور مالیاتی موظف شده‌اند در مورد مودیانی که در مهلت مذکور نسبت به اصلاح، ثبت و ذخیره اظهارنامه‌ها و خلاصه‌عملکرد مالیات بر ارزش افزوده چهار دوره سال ۱۴۰۴ از طریق سامانه مودیان اقدام می‏‌کنند، ترتیبی اتخاذ نمایند که جریمه بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات ارزش افزوده مربوط به مالیات بر ارزش‌افزوده ابرازی در اظهارنامه و خلاصه عملکرد ثبت/ذخیره شده تا پایان روز یادشده به شرح زیر بخشیده شود:

– برای دوره زمستان ۹۵ درصد

– برای دو دوره تابستان و پاییز ۹۰ درصد

– برای دوره بهار ۸۵ درصد

شرط بهره‌مندی از این بخشودگی، پرداخت یا ترتیب پرداخت (با توجه به تفویض اختیار قبلی و مهلت باقیمانده) مانده بدهی مربوط به اظهارنامه/خلاصه‌عملکرد ثبت یا ذخیره شده بابت دوره‌های مالیاتی، بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۱۴۰۴ تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۴/۳۱ خواهد بود.

بر این اساس، سقف بخشودگی جریمه موضوع بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد مودیانی که علی‌رغم وجود اشتباه و انحراف در مندرجات اظهارنامه/خلاصه‌عملکرد ایشان و دریافت بازخورد توسط سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به اصلاح و ثبت/ذخیره نمودن اظهارنامه/خلاصه‌عملکرد خود در موعد فوق‌الذکر اقدام نکنند یا درخصوص پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات متعلق (با توجه به تفویض اختیار قبلی و مهلت باقیمانده) اقدام نکنند، حداکثر ۴۰ درصد از سقف بخشودگی جریمه تفویض‌شده در بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور خواهد بود.

    برچسب ها:
​
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطنیوز تهران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید